29 januari 2014

Aanhanger SGP in het nieuws.

Tijdens de verkiezingsbijeenkomst op vrijdag 24 januari j.l. heeft de SGP o.a. de feloranje aanhanger gepresenteerd. De aanhanger stond bij de ingang van het Hervormd Centrum. Inmiddels trekt de aanhanger op  de social media veel bekijks en heeft inmiddels ook in de landelijke media publiciteit gekregen. Een tweet met afbeelding van de aanhanger, afkomstig van wethouder Theo Boerman, kreeg in no-time zo'n 40 retweets vanuit het hele land.

Campagneleider Cees Lock reageert als volgt: "De SGP zoekt naar iets onderscheidends in de campagne. Daar zijn we duidelijk in geslaagd gezien de vele aandacht. Veel partijen hebben tegenwoordig een caravan met hun partijkleuren. Wij hebben gekozen voor een aanhanger. De SGP heeft een trouwe aanhang en die willen we graag verder uitbreiden. In de campagne richten wij ons dus niet alleen op de bestaande achterban, maar ook op nieuwe aanhang. We bezoeken verzorgingshuizen, verenigingen, scholen, openbaar vervoer- en winkelgebieden. De aanhanger met daarop de slogan 'Bent u ook al een aanhanger van de SGP?' nemen we uiteraard mee. Het is een ludieke actie met een knipoog."

Tijdens de campagneperiode wordt er door de Hardinxveldse SGP voor het eerst ook campagne gevoerd via de sociale media Facebook, Twitter en LinkedIn. Het team dat zich hiermee bezig houdt, reageert dan ook verheugd op de publiciteit: "Het is prachtig dat een foto van onze aanhanger de aandacht krijgt op Twitter. We hopen uiteraard dat de slogan mensen stimuleert om te kiezen voor de SGP". Natuurlijk is deze slogan niet alles wat wij als SGP te vertellen hebben. Het officiële campagnethema van de SGP luidt: 'Oog voor elkaar; met de daad bij het Woord!'. De slogan op de aanhanger mag dan als opstapje en publiekstrekker dienen, we overtuigen graag met een stevige inhoudelijke boodschap."