21 januari 2010

Aanvraag projectsubsidie Woord & Daad.

In de laatste vergadering van de commissie Samenlevingszaken (14 januari 2010) is gesproken over een adviesnota van het college van B&W met betrekking tot project- sponsoring millenniumdoelen. De gemeenteraad heeft een bedrag gereserveerd om organisaties die zich bezig houden met de millenniumdoelen te stimuleren. In de adviesnota van B&W stond een voorstel om een aantal organisaties een stimuleringsbedrag van € 500,- per organisatie te verstrekken.

Ons was bekend dat ook het lokaal comité van Woord & Daad een aanvraag had ingediend. Tot onze verbazing was Woord & Daad echter niet in het overzicht opgenomen. Navraag bij de wethouder leerde dat hij niet wist van een aanvraag van het lokaal comité. Hierop hebben wij verzocht dit alsnog na te gaan. Maandag 18 januari 2010 bereikte ons het bericht dat de brief wel degelijk binnengekomen is. Toegezegd is dat de aanvraag alsnog in behandeling zal worden genomen. Het lokaal comité van Woord & Daad is inmiddels ook telefonisch op de hoogte gesteld van de vergissing.

Klik hier voor de bijbehorende B&W nota inzake projectsponsoring millenniumdoelen.

Arjan Meerkerk, raadslid SGP