26 april 2014

Afscheid wethouders De Jong en Kraaijeveld.

Vrijdagmiddag 25 april j.l. was de afscheidsreceptie voor de oud-wethouders Cor de Jong (ChristenUnie) en Eelke Kraaijeveld (PvdA). Beiden hebben in de achterliggende jaren veel voor onze gemeente betekend. De SGP wil hen graag dankzeggen voor alles wat zij voor de gemeente en gemeenschap van Hardinxveld-Giessendam hebben gedaan.

Cor de Jong trad 11 jaar geleden aan in een roerige tijd waarin coalitie en oppositie als water en vuur tegenover elkaar stonden. Zijn afscheidswoord opende hij met een verwijzing naar de pan die hij destijds meenam bij zijn installatie als wethouder: “Met water in een pan en vuur eronder kun je de heerlijkste gerechten bereiden”. In de achterliggende jaren hebben we Cor de Jong zo ook leren kennen als iemand die bruggen kan bouwen tussen mensen, zeer deskundig is op zijn vakgebied, en die zichzelf niet op de voorgrond stelt. Als christen getuigde hij ook van zijn diepste drijfveer: het geloof in God, onze Schepper op Wie hij zijn leven richt.

Eelke Kraaijeveld trad 4 jaar geleden aan als wethouder. Hij kreeg de zware taak om als wethouder de voorbereiding ter hand te nemen van de decentralisaties op sociaal gebied. Hij ontwikkelde zich tot een bevlogen en visionaire wethouder die zich sterk maakte voor een goed sociaal beleid. Hij werd zelfs voorzitter van de Avelingen Groep (sociale werkvoorziening).

Wij zijn er van overtuigd dat beiden kunnen terugzien op een goede periode als dagelijks bestuurder in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Onder hun bewind is veel gerealiseerd wat zijn sporen zal nalaten de komende jaren. Beiden wensen wij alle goeds en Gods zegen toe in de nieuwe levensfase die voor hen is aangebroken!