25 januari 2014

Aftrap verkiezingscampagne SGP drukbezocht!

Op vrijdag 24 januari trapte de SGP tijdens een drukbezochte bijeenkomst de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af. Startsein voor de campagne vormde de lancering van de nieuwe website: www.hardinxveld-giessendam.sgp.nl door partijleider Kees van der Staaij. Vervolgens stak Van der Staaij zijn lokale partijgenoten een hart onder de riem. Lijsttrekker Arjan Meerkerk presenteerde het verkiezingsprogramma van de SGP met als titel: Oog voor elkaar; met de daad bij het Woord!

De SGP vindt dat goede samenwerking met inwoners, instellingen, verenigingen en bedrijven de komende jaren meer dan ooit nodig is. Lijsttrekker Arjan Meerkerk: “Er komen de komende jaren veel taken naar de gemeente toe op sociaal gebied. En dat met minder geld. Bij de taken die de gemeente erbij krijgt op sociaal gebied bestaat het risico dat mensen tussen de wal en het schip vallen. Oog voor elkaar is dus van groot belang. En als partij die zich baseert op de Bijbel voegen wij daar graag aan toe: met de daad bij het Woord! De SGP is er diep van overtuigd dat het leven naar dit Woord tot zegen is voor de hele samenleving.”

De eerste zes kandidaten hielden presentaties over enkele speerpunten van de SGP. De SGP staat voor een degelijk financieel beleid en goede samenwerking met lokale ondernemers. Op het gebied van zorg maakt de SGP zich sterk voor zorg die past bij de eigen identiteit en versterking van het sociale vangnet. Wat betreft de bestuurlijke toekomst is de SGP er van overtuigd dat schaalvergroting zeker niet het antwoord is op alle vragen. De SGP gaat uit van een zelfstandige gemeente met intensieve samenwerking in de regio. Tijdens de presentaties gingen de kandidaten met Kees van der Staaij en de aanwezigen in gesprek.

Klik hier voor foto's van deze avond.