14 november 2020

Algemene beschouwingen begroting 2021

Tijdens de raadsvergadering op donderdag 12 november heeft de gemeenteraad de begroting 2021 behandeld. Omdat bij de perspectiefnota in juli sprake was van een beleidsarme opzet, werden de algemene beschouwingen verplaatst naar deze begrotingsbehandeling. Na een toelichting door wethouder Boerman heeft de raad haar beschouwingen op de begroting gegeven. Vervolgens werd er gedebatteerd over een zestal moties en een amendement. Geen van de moties werd uiteindelijk ingediend.

De motie inzake versterking eigen vermogen Stedin is aangehouden tot er meer duidelijkheid is vanuit de aandeelhouderscommissie over de omvang en voorwaarden van het verzoek. Het amendement inzake risicoclassificatie SOJ kreeg steun van alleen de heer Philippo (indiener) en de PvdA (2 zetels). De SGP is blij dat de begroting unaniem werd vastgesteld. Wij feliciteren het college en de organisatie met de vastgestelde begroting en wensen iedereen van harte Gods zegen toe voor het komende begrotingsjaar.

U kunt het debat hier terugkijken.

Lees hier de bijdrage van wethouder Boerman.
Lees hier de algemene beschouwingen van de SGP-fractie.

Het amendement kunt u hier inzien.

Onderstaand de ingediende moties:

Motie Groen moet je samen Doen

Motie Noodfonds Gaslijders

Motie Versterking Eigen Vermogen

Motie “Samenwerken in Samenhang”

Motie Sporthal De Appelgaard en sporthal de Wielewaal

Motie Boom - lantaarnpaal - boom

Heeft u een vraag of opmerking? De raadsvergadering bezoeken gaat niet in dit Corona-tijdperk. Maar wij staan ook nu heel graag open voor uw mening. U kunt reageren via de pagina contactgegevens.