3 november 2016

Beleidskader openbaar vervoer

Op 26 oktober 2016 is er tijdens de vergadering van de Statencommissie Verkeer en Milieu van de provincie Zuid-Holland gesproken over het beleidskader openbaar vervoer concessie Drechtsteden/ Alblasserwaard-Vijfheerenlanden (DAV). Tijdens deze vergadering werd onder andere de aanbesteding van het openbaar vervoer besproken vanaf december 2018. Op 9 november worden de beleidskaders voor deze aanbesteding vastgesteld door Provinciale Staten.

De statenleden van de betreffende commissie hebben de raadsleden van het concessiegebied verzocht input te leveren voor hun commissievergadering. Het gaat daarbij om aandachtspunten die men heeft met betrekking tot het openbaar vervoer vanaf 2018. Denk daarbij aan de frequentie van het vervoer en de aansluiting van de Drechtsteden en Alblasserwaard-VIjfheerenlanden op de stad Rotterdam en Breda.

Door de gemeenteraad is een brief opgesteld, welke verstuurd is namens de gemeenteraad aan de Statencommissie. Daarin zijn enkele argumenten genoemd die de gemeenteraad graag meegeeft aan deze commissie en Provinciale Staten voor de komende aanbesteding.

Klik hier voor de brief aan de leden van de StatencommissieVerkeer en Milieu van de provincie Zuid-Holland.