3 april 2014

Coalitievorming (2).

In navolging op nieuwsbrief nr. 1, geeft formateur Benhard van Houwelingen (T@B) in nieuwsbrief nr. 2 opnieuw een doorkijk in het formatieproces.

Op basis van de informatieronde zijn T@B en SGP nu voornemens om samen een coalitie te vormen. Dit staat in de tweede nieuwsbrief over de ontwikkelingen in de coalitievorming.

Formateur Benhard van Houwelingen (T@B) heeft de mogelijkheden verkend om de ChristenUnie te betrekken in een nieuwe coalitie. Mede op basis van de programmatische verschillen wordt een brede coalitie met deze partij een stuk moeilijker ingeschat. “Daar komt bij dat op basis van het aantal zetels een coalitie met twee partijen voldoende is”, aldus de formateur, die de ChristenUnie woensdag 2 april over deze keuze heeft ingelicht.

Nu wordt de formatiefase concreet. Komende periode gaan T@B en SGP verder met elkaar in gesprek over het opstellen van een coalitieprogramma en proberen zij een college te vormen.

Klik hier voor “Nieuwsbrief nr. 2 Coalitievorming”.

We hopen u ook door middel van deze site op deze manier telkens op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen.