30 april 2011

Denk mee met bezuinigen!

De gemeente Hardinxveld-Giessendam staat t/m 2015 voor een bezuinigingsoperatie van ruwweg 1,25 miljoen euro. De grote vraag is natuurlijk waar er wel en waar er niet op bezuinigd moet worden. Het college heeft allerlei informatie die van belang is nog eens op een rijtje laten zetten door het gerenommeerde accountantsbureau Deloitte. Deloitte gaf op dinsdag 26 april tijdens De Ontmoeting een toelichting op het door haar geschreven rapport “Bezuinigen”.

In het rapport is o.a. een begrotingsanalyse met toelichting opgenomen. Daaruit worden de onderwerpen duidelijk waarop bezuinigd kan worden. Door op onderstaande links te klikken, kunt u hiervan kennis nemen.

Deel 4. Begrotingsanalyse.pdf

Deel 5. Toelichting op de Begrotingsanalyse.pdf

Op dinsdag 10 mei is er een bijeenkomst van De Ontmoeting. Iedereen heeft dan de gelegenheid gehad om de bezuiningsinformatie op zich in te laten werken, en kan dan de vragen die daarbij gerezen zijn op tafel leggen.

Op donderdag 19 mei vergadert de gemeenteraad vervolgens over de bezuinigingen. Tijdens Het Debat discussiëren de raadsleden dan met elkaar over mogelijke bezuinigings-onderwerpen. Ze kunnen dan besluiten hoe het proces verder moet verlopen.

De SGP roept u als burger op zoveel mogelijk mee te denken over dit heikele punt. We horen graag uw mening waar u vindt dat er bezuinigd zou moeten worden of waarop juist niet. Heeft u zelf ideeën waar mogelijk op bezuinigd kan worden laat het ons weten.

Uw opmerkingen of mogelijke ideeën (graag met motivering etc.) kunt u hier kwijt. De SGP wil serieus naar de door u aangedragen opmerkingen/ideeën kijken.