22 maart 2014

Gemeente en Gebr. Blokland ontwikkelen samen De Blauwe Zoom.

Er is een nieuwe stap gezet in de ontwikkeling van woonwijk De Blauwe Zoom, met de oprichting van het samenwerkingsverband tussen de gemeente Hardinxveld-Giessendam en Aannemersbedrijf Gebr. Blokland.

Ten overstaan van notaris De Vilder van notariskantoor Interwaert werd de Gemeenschappelijke Exploitatie Maatschappij (GEM) De Blauwe Zoom notarieel opgericht. Eind 2013 werd de samenwerkingsovereenkomst tussen beide partijen getekend. Wethouder Boerman van de gemeente Hardinxveld-Giessendam en directeur Gert Blokland van Aannemersbedrijf Gebr. Blokland zijn blij met deze nieuwe stap in de samenwerking. Beide partijen zijn positief gestemd over de ontwikkeling van De Blauwe Zoom. Het is de bedoeling dat er circa 650 woningen worden gerealiseerd.

De wijk op een prachtige locatie in de directe nabijheid van een aantal belangrijke voorzieningen, zoals de scholenstrook, het station van de Merwede-Lingelijn en de A15. De gemeente verkoopt op dit moment vrije kavels in De Blauwe Zoom. Naar verwachting zullen binnenkort de eerste optieovereenkomsten voor deze kavels worden afgesloten.

Gert Blokland (links) en Theo Boerman (rechts) ondertekenen de overeenkomst