15 maart 2014

Het woord is aan de kiezer.

In de achterliggende weken heeft de SGP op veel manieren haar boodschap voor het voetlicht gebracht. Een prachtige verkiezingsfolder, verschillende verkiezingsdebatten, onze oranje Lijst”TREKKER” en overheerlijke soesjes, ook op deze site hebben de eerste zes kandidaten u in 11 blogs meegenomen door ons verkiezingsprogramma. Gevoed vanuit een sterk inhoudelijk verhaal. Een verhaal dat de SGP al jarenlang uitdraagt, in Den Haag en in Hardinxveld-Giessendam. De SGP is een baken van stabiliteit in een woelig politiek landschap. Met deskundige en betrokken mensen, die staan voor hun zaak. Ook als het moeilijk is.

En moeilijk is het soms wel in de politiek! Zeker als je vuile handen moet maken omdat je als collegepartij verantwoordelijkheid moet nemen over moeilijke beslissingen. Denk aan de sluiting van het buitenbad. Of het meewerken aan vergunning voor een bedrijf waar omwonenden fel tegen ageren. Soms valt er uit een gesprek tussen bewoners en de ondernemer winst te halen. Door goede afspraken te maken. Soms blijven mensen zich verzetten. Dan moet voor een partij die de samenleving als geheel op het oog heeft het algemeen belang boven het individuele belang van enkelen worden gesteld. Daar is moed voor nodig!

In de achterliggende weken heb ik veel inwoners gesproken. We bezochten scholen, zorginstellingen, stations, markten, debatten en jeugdverenigingen. Mooi om met zoveel mensen contact te hebben. Om een hart onder de riem gestoken te krijgen. Om het vertrouwen te proeven van mensen uit de achterban. Bovenal deed het me goed dat mensen zeiden dat ze voor een goede verkiezingsuitslag bidden. Dat is goed voor iedereen!

Ik heb ook heel veel mensen ontmoet die nog niet weten wat ze moeten stemmen en of ze überhaupt wel moeten gaan stemmen. Je proeft bij veel mensen een mate van chronische politiek-moeheid. Jaren geleden stemden velen van hen altijd hetzelfde: op de VVD, het CDA, of op de PvdA, maar de laatste tijd weten zij het niet meer zo goed. Zij zijn teleurgesteld in hun partij. Uit al deze signalen blijkt hoe versplintert het politieke landschap in ons land is. Meer dan een derde van de kiezers zweeft van links naar rechts en andersom. En dat in een tijd waarin juist behoefte is aan stabiliteit. Aan een regering die de problemen voortijdig en daadkrachtig aanpakt in plaats van voortijdig opstapt!

Het woord is aan u… De SGP is voor veel mensen een goed alternatief: Stabiel, Gedegen en Principieel. Wij staan voor:

1. Christelijke normen en waarden, zoals een goed gezinsbeleid, rust op zondag en een veilig dorp. Dat is goed voor iedereen!
  2. Kwalitatief goede en toegankelijke zorg, die past bij uw levensovertuiging. Dat vraagt oog voor elkaar!
  3. Een degelijk financieel beleid waarin we geen rare sprongen maken. Zo houdt u grip op uw portemonnee.
  4. Investeringen in een goed verzorgde woon- en leefomgeving, zodat u aantrekkelijk kunt wonen.
  5. Wij maken ons sterk voor een zelfstandige gemeente Hardinxveld-Giessendam, die samenwerkt met andere gemeenten. Fusie met Gorinchem is geen optie voor ons!

Echt elke stem telt... Wilt u een goede raad? Voeg de daad bij het woord. Stem op de SGP. Uw stem kan op 19 maart het verschil maken. Stem lijst 3!

Arjan Meerkerk, Lijsttrekker