28 oktober 2009

Ingrijpende maatregelen.

Als we de begroting voor 2010 en volgende jaren bezien, dan wordt het duidelijk dat de financiële/economische crisis een behoorlijke aanslag pleegt op de gemeentelijke portemonnee. Gelukkig is het huishoudboekje deze raadsperiode weer op orde gebracht, maar externe factoren plegen nu een flinke aanslag door stijgende kosten en dalende opbrengsten.

Om meerjarig onze begroting sluitend te krijgen moet een ongekende bezuinigingsslag worden gepleegd. De omvang van de te plegen bezuinigingen hebben we niet eerder meegemaakt. Er zullen ongetwijfeld ingrijpende maatregelen noodzakelijk zijn om deze majeure opgave tot een goed einde te brengen. De komende jaren worden intensief, maar niet gemakkelijk en dat in een nieuwe raadsperiode met ongetwijfeld een aantal ambitieuze nieuwe raadsleden. De SGP wil dat tijdig en goed met de burgers wordt gecommuniceerd, zodat ook zij kunnen inspelen op en meedenken met de gewijzigde financiële situatie van de gemeente. De SGP is zich bewust van haar verantwoordelijkheid!

Jan de Vos, fractievoorzitter SGP