21 november 2009

Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2010.

Vrijdag 20 november j.l. heeft de ledenvergadering  de kieslijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen 2010. Theo Boerman de huidige wethouder was al in september door de ledenvergadering gekozen als lijsttrekker. Boerman zat vanaf 1990 in de gemeenteraad en is vanaf 2006 wethouder, met Financiën, Verkeer en Vervoer, Milieu en Reiniging, Openbare Werken, Beheer en Onderhoud plus Revitalisering bedrijventerreinen in zijn portefeuille. Mede onder zijn leiding op Financiën klom de gemeente de achterliggende jaren uit een dal. Ook op de andere beleidsterreinen werd het nodige in gang gezet.

Jan de Vos bezet de tweede plaats. De Vos zit vanaf 1982 in de gemeenteraad en is vanaf 1986 fractievoorzitter. Hij heeft door deze reeks van jaren een brede ervaring op het bestuurlijke terrein van de gemeente. De Vos is in het dagelijks leven werkzaam als salarisadministrateur. Arjan Meerkerk en Jasper de Jong, de andere huidige raadsleden, staan respectievelijk op plaats drie en vier. Meerkerk zit vanaf 2006 in de gemeenteraad en is in het dagelijks leven leraar geschiedenis. De Jong zit vanaf 2007 in de gemeenteraad en is van beroep veehouder en ondernemer in groenonderhoud en grondverzet. In het verleden was De Jong ook bestuurslid van de Koningin Wilhelminaschool. De vijfde en zesde plaats op de lijst worden respectievelijk ingenomen door Arie van den Berg en Jan Egas. Van den Berg is in het dagelijks leven teamleider op het Driestar College in Gouda. Daarvoor was hij vele jaren werkzaam bij de rijkspolitie Hardinxveld-Giessendam en na de samenvoeging van de gemeentelijke en rijkspolitiekorpsen als gebiedsgebonden politiefunctionaris in Hardinxveld-Giessendam. In het verleden was hij ook lijsttrekker voor de SGP in de gemeente Bernisse. Egas is werkzaam als manager bij een uitgeverij. Ook zat hij ruim 11 jaar in het schoolbestuur van de Koningin Wilhelminaschool waarvan 6 jaar als voorzitter. Mede door deze activiteiten heeft ook hij een ruime bestuurlijke ervaring.

Vier jaar geleden ging de SGP de verkiezingen in met het motto “Koers bepaald?!”.
De SGP vindt dat het beleid van de laatste jaren voortgezet moet worden en gaat daarom als vervolg op 2006 verder met het motto “KOERS HOUDEN”. Meer info hierover kunt u binnenkort lezen op deze website als het verkiezingsprogramma gepubliceerd wordt.

Klik hier voor de volledige kandidatenlijst.

Staand v.l.n.r.: Theo Boerman (1), Jan de Vos (2), Arie van den Berg (5), Jasper de Jong (4)

Zittend v.l.n.r.: Jan Egas (6), Arjan Meerkerk (3)

Staand v.l.n.r.: Theo Boerman (1), Jan de Vos (2), Arie van den Berg (5), Jasper de Jong (4) Zittend v.l.n.r.: Jan Egas (6), Arjan Meerkerk (3)