28 juni 2013

Mede door SGP ingediend amendement t.a.v. bezuiniging subsidieverlening.

Op 27 juni 2013 werden er door de gemeenteraad besluiten genomen over enkele bezuinigingen, o.a. over bezuiniging ten aanzien van subsidieverlening.T.a.v. de bezuiniging op de subsidieverlening werd er een amendement ingediend door de fracties van de T@B, SGP, CDA en VVD.

Door het college werd voorgesteld om de omvang van de te realiseren bezuiniging op de subsidieverlening aan verenigingen en instellingen vast te stellen op € 100.000,- vanaf 2016 en de bezuinigingen te realiseren door af te wijken van het huidige subsidiebeleid, met als gevolg dat nieuw beleid wordt opgesteld waarin een andere bezuinigingsmethode wordt uitgewerkt, waarbij de kaasschaaf tot de mogelijkheden behoort.

In het amendement van bovenvermelde partijen wordt voorgesteld om naast datgene wat het college voorstelt ook nog op te nemen dat:

- In het op te stellen subsidiebeleid en de op te stellen subsidieverordening rekening wordt gehouden met de directe en indirecte subsidies.
- Het nieuwe beleid en de nieuwe subsidieverordening uiterlijk in het vierde kwartaal 2014 ter besluitvorming wordt voorgelegd aan de gemeenteraad.

Het amendement (klik hier) is unaniem door de gemeenteraad aangenomen.