9 november 2012

Motie 'Uitrenveld voor honden in Boven-Hardinxveld'.

In de begrotingsvergadering van 8 november 2012 is er door de fractie van de PvdA een motie ingediend t.b.v. een uitrenveld voor honden in Boven-Hardinxveld. In of rond de kern van Boven-Hardinxveld is er op dit moment geen bestaande mogelijkheid om legaal honden los te laten lopen.

De SGP is van mening dat het college van b&w moet bezien hoe zij met zo laag mogelijke kosten de aan honden gerelateerde overlast kan terugdringen. De SGP onderkent tevens de behoefte aan een plek waar honden niet-aangelijnd uitgelaten kunnen worden. In overleg met buurtbewoners kan een locatiekeus worden bepaald, bijv. bij het Nassauplein.

Daar de SGP van mening is dat er nauw op de financiële middelen gelet moet worden, met name in de momenteel bepaald geen rooskleurige financiële tijden, heeft de SGP in de vergadering voorgesteld om in de motie een bedrag op te nemen dat richting geeft aan de hoogte van de kosten die een dergelijke voorziening met zich mee zou mogen brengen. De SGP heeft daarom voorgesteld om bij de overwegingen van de motie bij de zinsnede “Dat het realiseren van een uitrenveld geen hoge kosten met zich mee brengt” de volgende tekst toe te voegen: “, waarbij wij uitgaan van een richtinggevend bedrag van € 10.000,-“.

De motie is vervolgens met de tekstwijziging van de SGP in stemming gebracht en door de raad unaniem aangenomen. Hiermee zou een nuttige voorziening in Boven-Hardinxveld kunnen worden toegevoegd. Het college is opgedragen een onderzoek te verrichten naar de kosten en de mogelijkheid om op korte termijn een uitrenveld te realiseren.

Klik hier voor de tekst van de motie, inclusief toelichting.