9 januari 2016

Nieuwjaarstoespraak burgemeester Augusteijn

Dinsdagavond 5 januari j.l.  heeft burgemeester Augusteijn tijdens de goedbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van de gemeente Hardinxveld-Giessendam het nieuwe jaar ingeluid met een korte en krachtige speech. De burgemeester stipte een aantal aandachtsgebieden/opgaven voor het jaar 2016 aan. Hij noemde onder meer de wateroverlast beperkende maatregelen, vluchtelingen-/statushouders, bestuurlijke overgang naar Drechtsteden en de werving van een kroonbenoemde burgemeester. Verder sprak de burgemeester in algemene zin zijn zorg uit over het tanend vertrouwen van inwoners in de politiek. Gelukkig zijn in Hardinxveld-Giessendam de problemen relatief overzichtelijk en zijn de lijnen tussen inwoners en politici kort. Binnen college en raad is, ondanks dat er soms stevige verschillen van inzicht zijn, over het algemeen sprake van goede verstandhouding en samenwerking. Met elkaar dienen wij immers de belangen van inwoners, ondernemers en instellingen!