27 december 2013

Oud-wethouder G. van Brenk (SGP) overleden.

Met leedwezen namen bestuur, fractie en wethouder van de SGP in Hardinxveld-Giessendam kennis van het overlijden van oud-wethouder G. van Brenk (68).

Van Brenk was wethouder in Hardinxveld-Giessendam van 31-10-2002 tot 24-04-2006. Hij volgde in 2002 de heer J. Tromp (VVD) op die tussentijds opstapte. Omdat de VVD destijds geen nieuwe wethouder leverde, trad de SGP na 4,5 jaar weer toe tot het college van B&W in de persoon van wethouder G. van Brenk. Van Brenk stond bekend als een beminnelijke persoonlijkheid, nuchter van aard en betrokken bij de samenleving.

Van Brenk was van 1984 tot 1998 directeur van de maatschappelijk-werk¬instelling Schuilplaats. Van 1990 t/m 2010 was hij SGP-raadslid in Zeist. Van 1998 t/m 2002 fungeerde hij daar ook als wethouder.
Daarnaast was Van Brenk jarenlang ouderling van de christelijke gereformeerde kerk in Zeist. Diverse keren werd hij afgevaardigd naar de synode van de CGK. Van 1989 tot 2004 was hij lid van deputaten voor het pastoraat in de gezondheidszorg. Ook was hij voorzitter van de hospice kuria in Amsterdam en van het Netwerk palliatieve zorg aan terminale patiënten in Nederland.

Van harte wensen bestuur, fractie en wethouder zijn vrouw en kinderen Gods ondersteuning toe in dit verlies.