16 september 2009

Regenboogschool en gymzaal eerste prioriteit!

Diverse plannen zijn op tafel gebracht voor een multifunctionele accommodatie (MFA) in Boven-Hardinxveld. Voor de zomervakantie is een masterplan gepresenteerd waaruit blijkt dat een MFA onbetaalbaar is en bijzonder risicovol. Uit het plan blijkt dat multifunctionaliteit eerder duurder is dan voordelig! De financiële crisis noodzaakt ons tot uiterste behoedzaamheid met de portemonnee.

Daarom zegt de SGP ‘nee’ tegen de realisatie van het MFA. Wél is het zaak dat de verouderde voorzieningen in Boven-Hardinxveld daadkrachtig worden aangepakt. Uitgebreid onderzoek wijst voor onze fractie uit dat de gymzaal en Regenboogschool prioriteit nummer één zijn. Verder willen we voortvarend inzetten op woningbouw in Tienmorgen-Noord. Tenslotte moet er in 2010 een voorstel komen waarin andere voorzieningen in Boven-Hardinxveld onder de loep worden genomen. De SGP wil inzetten op een financieel sterke gemeente die in staat is om onderwijsaccommodaties en andere openbare voorzieningen adequaat te huisvesten.

Arjan Meerkerk, raadslid SGP