8 februari 2011

Revitalisering De Peulen.

Samen met de ondernemers van het bedrijventerrein De Peulen, de provincie Zuid-Holland en de Kamer van Koophandel is van gemeentewege de laatste jaren hard gewerkt om te kunnen gaan starten met de uitvoering van het project "Revitalisering Bedrijventerrein De Peulen". Door de gemeenteraad is daarbij vooraf de voorwaarde gesteld dat de ondernemers daaraan zelf € 200.000,00 bijdragen. De provincie Zuid-Holland heeft € 650.000,00 aan subsidie verstrekt en door de gemeenteraad is een zelfde bedrag beschikbaar gesteld.

Na een bijzondere inspanning heeft de heer Arie van Noordenne namens de ondernemers op 17 februari 2011 een bankgarantie van € 200.000,00 aan wethouder Boerman overhandigd. Deze garantiestelling vertegenwoordigt de door de gemeenteraad gevraagde bijdrage.

Om deze mijlpaal kracht bij te zetten zijn tijdens het ingelast persgesprek de aanwezigen door de heer Van Noordenne en wethouder Boerman bijgepraat over het project en is de bankgarantie officieel door de ondernemers aan de "gemeente" overhandigd. Concreet houdt het project “Revitalisering van De Peulen” in, dat het bedrijventerrein wordt herontwikkeld: het verbeteren van de bestrating, het creëren van extra parkeergelegenheid, de verbetering van de groenstructuur, het optimaliseren van de beveiliging van het terrein en het verbeteren van de uitstraling (beeldkwaliteit).

De SGP-fractie heeft altijd achter het plan gestaan en zij is bijzonder verheugd, dat dit project tussen de gemeente en de ondernemers tot stand is gekomen. De SGP-fractie ziet uit naar de daadwerkelijke uitvoering van de revitalisering van het industrieterrein “De Peulen” en wenst de ondernemers heel veel succes. Zij zijn immers de motor van onze samenleving!

Klik hier voor de kernboodschap, die wethouder Boerman aan de pers heeft meegegeven.

Overhandiging bankgarantie (wethouder Boerman en dhr. Van Noordenne)