1 maart 2018

SGP op bezoek bij +16 Jeugdvereniging

Afgelopen zaterdag  24 februari 2018 was de SGP te gast bij de JV van de Gereformeerde Gemeente met ruim 40 jongeren. Vanuit de JV werd de meditatie verzorgd die in het teken stond van ‘de overheid’. Daarna hield Arjan Meerkerk (lijsttrekker) een pitch over wat de gemeente eigenlijk is en wat de SGP samen met anderen in de afgelopen jaren heeft bereikt. Daarna keken we ook vooruit; wat wil de SGP eigenlijk bereiken in de komende vier jaren en wat zijn onze speerpunten?

Koen Schouten (nummer 5 op de lijst) verzorgde een bespreking van een concrete situatie uit de praktijk. De vraag was of de gemeente terrasvergunningen uit zou moeten geven aan horecaondernemers in het centrum. In groepen gingen de jongeren aan de slag hiermee. Daarna werden de uitkomsten gezamenlijk besproken.De conclusie van de avond was dat de voor- en nadelen afwegen nog niet zo heel eenvoudig was als op voorhand gedacht. Als ideeën gaven de jongeren mee om eerst te peilen of er wel behoefte aan terrasjes is in het dorp en in gesprek te gaan met de omwonenden over de gevolgen voor hen.

Vervolgens spraken we nog over het belang van het thema duurzaamheid. Duidelijk is dat de jongeren dit allemaal (net als de SGP) een heel belangrijk thema vinden voor de komende jaren.

Afsluitend deed SGP-Jongeren Merwestreek nog een oproep om mee te doen en mee te helpen als jongere met de jongerenorganisatie.

Na afloop spraken we nog veel jongeren, die het een erg mooie en leerzame avond vonden!