13 april 2013

SGP opnieuw op markten.

Reeds enkele jaren staat de SGP in het voorjaar en in het najaar op de markten in Boven- en Beneden-Hardinxveld. De SGP vindt het namelijk van belang om contacten te onderhouden met de burgers van de gemeente.

Vrijdagmiddag 12 april j.l. en zaterdagmorgen 13 april j.l. hebben SGP-raadsleden, steunfractieleden en wethouder Boerman weer gesprekken gevoerd met diverse inwoners. Op zaterdagmorgen waren ook de HAGI-wandeltochten en de jeugd had veel belangstelling voor de kladblokjes, balpennen en luchtballonnen uit de SGP-kraam. Maar ook voor volwassenen gingen de oranje sinaasappels weer gretig van de hand.

De SGP-fractie en de wethouder willen goed voeling houden met wat onder de bevolking leeft en speelt. De raadsleden stellen immers de kaders voor het te voeren beleid in de gemeente. Voor een goed functioneren van het gemeentebestuur vindt de SGP het van belang dat zij een open oor heeft voor de ontwikkelingen in de samenleving. Het blijkt dan dat inwoners soms heel betrokken zijn bij de bestuurlijke gang van zaken in de gemeente. Opnieuw bleek ook dat burgers suggesties of ideeën aandragen waar de SGP haar winst mee kan doen. Horen en luisteren naar wat leeft onder de bevolking en dat zo mogelijk meenemen in de besluitvorming is het doel van de SGP. De SGP is daarom dankbaar voor de aangedragen punten.  Zo kunnen de raadsleden van de SGP voor de burgers een signaalfunctie vervullen. Met vragen en opmerkingen kan men dus altijd terecht bij de SGP en zo nodig en zo mogelijk gaat zij daarmee aan de slag.

In ieder geval hoopt zij in het najaar opnieuw op de markten te staan om naar die burgers te luisteren, die wat op hun hart hebben. Het is dan nog slechts een half jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 en dus des te meer van belang dat burgers hun geluid laten horen.

Klik hier voor een korte foto impressie