10 december 2011

SGP raadslid Arjan Meerkerk studeert af als bestuurskundige.

Op vrijdag 9 december 2011 studeerde ons raadslid Arjan Meerkerk af als bestuurskundige aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Werkelijk geen geringe prestatie gezien zijn drukke bezigheden als docent geschiedenis en raadslid voor de SGP hier ter plaatse. Ten overstaan van de examencommissie van de masteropleiding bestuurskunde presenteerde en verdedigde hij met succes zijn scriptie. Leuk detail daarbij was, dat de voorzitter van de examencommissie dr. M.W. van Buuren eveneens raadslid is voor de SGP en wel in de gemeente Capelle a/d IJssel.

De scriptie ging over ‘Bestuurskrachtontwikkeling in kleinere gemeenten’. In de studie wordt ingegaan op de complexiteit van het begrip bestuurskracht. Op grond van deze theoretische verkenning is een model ontwikkeld voor het verrichten van onderzoek naar bestuurskracht. Het model is er op gericht om mogelijkheden aan te reiken voor bestuurskrachtontwikkeling.

De SGP-fractie en wethouder waren getuigen van de uitreiking van de bul.

Het bestuur en fractie van de SGP in Hardinxveld-Giessendam  feliciteren Arjan van harte met deze mijlpaal en wensen Arjan toe dat hij de opgedane kennis nog lang onder Gods zegen tot nut van de SGP en de samenleving mag gebruiken.

Onderstaand een korte foto impressie.