13 maart 2009

SGP stelt gesprek met Stichting Totally Different voor.

De SGP-fractie heeft in de rondvraag van de raadsvergadering van 12 maart 2009 gepleit voor een gesprek tussen de wethouder van Sport met de Stichting Totally Different. De Stichting Totally Different heeft van de gemeente een last onder dwangsom opgelegd gekregen vanwege onrechtmatig gebruik van een voetbalveld op de hoek van de Polderweg-Spoorweg. De SGP is van mening dat in overleg met de Stichting moet worden gekeken naar oplossingen. Tot die tijd is de SGP van mening dat er terughoudendheid moet worden betracht ten aanzien van een op te leggen dwangsom.

Wethouder Sluimer zegde toe in gesprek te zullen gaan met de bestuursleden van de Stichting. Daarnaast heeft het College inmiddels laten weten dat terughoudendheid zal worden betracht ten aanzien van oplegging van een dwangsom. De SGP is benieuwd naar de voortgang van de gesprekken met de Stichting. Wij zien de terugkoppeling van de gesprekken graag terug via de commissie Samenlevingszaken.

Arjan Meerkerk, raadslid SGP