16 mei 2011

SGP stelt vragen n.a.v. feesttent voetbalterrein.

Veel mensen hebben naar onze fractie hun ongenoegen uitgesproken over de intensiteit en omvang van de geluidsoverlast van feesten in de maand april aan de Sluisweg. Reden genoeg voor de SGP om hierover vragen te stellen.

Onderstaand de brief welke de SGP aan de burgemeester heeft verzonden.

Aan de voorzitter van de gemeenteraad
Raadhuisplein 1
3370 AD Hardinxveld-Giessendam

Hardinxveld-Giessendam, 14 mei 2011

Betreft: vragen feesttent voetbalterrein

Geachte voorzitter van de gemeenteraad,

Veel mensen hebben naar onze fractie hun ongenoegen uitgesproken over de intensiteit en omvang van de geluidsoverlast van feesten in de maand april aan de Sluisweg. Bewoners uit het hele dorp, maar met zeker ook uit de omgeving van het voetbalterrein hebben aangegeven dat er tot soms diep in de nacht sprake was van flinke geluidsoverlast. Verder kan ook worden gedacht aan de overlast van terugkerende feestgangers. Het voorgaande is aanleiding voor ons om conform artikel 37 van het reglement van de gemeenteraad vragen aan u te stellen. Graag zouden wij antwoorden zien op de volgende vragen:

• Het is onze indruk dat het aantal avonden dat er gebruik is gemaakt van de feesttent is toegenomen ten opzichte van voorgaande jaren. Welke vergunning is er afgegeven aan de organisatoren en welke geluidsoverschrijdingen zijn hierbij toegestaan? Tot hoe laat en hoeveel avonden/nachten mag dat duren?
  • Bent u bereid om met de organisatoren van de feesten te kijken naar het beperken van de overlast?
  • Bent u bereid om in toekomstige situaties ervoor te zorgen op de Goede Vrijdag zo wie zo geen feestavond wordt georganiseerd?

Wij zien de antwoorden met belangstelling tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Namens de SGP-fractie,