4 november 2011

Startersleningen.

In het "Besluit" van 3 november 2011 heeft de coalitie van PvdA, CDA, CU en SGP t.a.v. startersleningen een motie ondertekend en ingediend.

In de “Visie op hoofdlijnen t.a.v. de Programmabegroting 2012-2015” heeft de SGP het volgende naar voren gebracht:

“De uitwerking van de Nota Wonen zal moeten resulteren in een zo actueel mogelijk woon-beleid. Aan wonen, welzijn en zorg zal integraal aandacht moeten worden besteed. Een onderzoek naar de redenen, waarom veel mensen vertrekken uit de gemeente, is gewenst. Het al dan niet in stand houden van voorzieningen hangt ook samen met het inwoneraantal. De SGP-fractie is van mening dat het heel goed zou zijn als de gemeente een impuls zou kunnen geven aan de toegankelijkheid van de lokale woningmarkt voor starters”.

Om de daad bij het woord te voegen heeft de SGP met ChristenUnie, PvdA en CDA een motie t.a.v. Startersleningen ondertekend en ingediend.

Klik hier voor de inhoud van deze motie. De motie is unaniem door de gemeenteraad aanvaard.