26 april 2022

Theo Boerman bevorderd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau

Tijdens de jaarlijkse lintjesregen op 26 april 2022 werd Theo Boerman verrast door burgemeester Heijkoop met een Koninklijke Onderscheiding.

In 2007 werd wethouder Boerman al benoemd tot lid in de orde van Oranje-Nassau. Maar daar bleef het dus niet bij… Vandaag werd bekend dat de Koning besloten heeft Theo Boerman te bevorderen tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Burgemeester Dirk Heijkoop: “Vanwege de bijzondere verdiensten, betrokkenheid en buitengewoon bijzondere inzet van de heer Theo Boerman in zijn politieke loopbaan voor de samenleving in de gemeente Hardinxveld-Giessendam, de regio Alblasserwaard/Vijfheerenlanden en de regio Drechtsteden heeft onze Koning besloten hem te bevorderen tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.”

Als bestuur en fractie willen wij Theo Boerman – en uiteraard alle andere decorandi die in het zonnetje gezet werden - van harte feliciteren met deze welverdiende onderscheiding.

Toespraak burgemeester Heijkoop bij onderscheiding Theo Boerman.