20 juni 2012

Verkiezingsprogramma SGP Tweede Kamer 2012-2017 'Daad bij het Woord!'.

Hoewel het niet onze gewoonte is om op onze plaatselijke site uitgebreid over de landelijke SGP te publiceren, (daar is tenslotte de landelijke site van de SGP voor), hebben wij gemeend voor de presentatie van het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamer verkiezingen DV. 12 september dit jaar een uitzondering te maken.

Het speerpuntenprogramma van de Tweede Kamerfractie van de SGP “Daad bij het Woord!” zet in met de belijdenis dat het christelijk geloof uniek is. Vanuit die belijdenis pleit de SGP voor een aantal in het christendom gewortelde noties.

Een van de belangrijkste is de bescherming van het leven. De SGP legt zich er niet bij neer dat er in Nederland ieder jaar ruim 30.000 kinderen geaborteerd worden. De ‘Abortuswet’ zou daarom direct moeten worden afgeschaft. Zolang daar nog geen zicht op is, zet de SGP zich in voor vermindering van het aantal abortussen.

Dé pijlers van de samenleving zijn huwelijk en gezin. De SGP pleit daarom voor een gezins- en kindvriendelijk fiscaal stelsel. De miljarden voor kinderopvang gaan naar kinderbijslag en kindgebonden budget. Ook wil de SGP laagdrempelige ‘relatiehulp’.

De SGP hecht sterk aan een speciale band met Israël, zeker nu de chaos in de regio toeneemt en de radicale islam steeds sterker wordt.

De meeste aandacht wordt op dit moment opgeëist door de immense financieel-economische vraagstukken. Voor de korte en lange(re) termijn moet er een goede, nieuwe balans gevonden om de scheefgroei recht te trekken. De SGP doet dat langs drie lijnen, te weten:
1. Meer samenleving, minder staat.
2. Meer groei, minder tekort
3. Meer Nederland, minder Europa.

Klik hier om kennis te nemen van de speerpunten uit het verkiezingsprogramma van de SGP.

Meer info op de landelijke site: www.sgp.nl