20 maart 2014

Winst voor SGP!

Volgens de voorlopige uitslagen heeft de SGP bij de gemeenteraadsverkiezingen 323 stemmen gewonnen en stijgt van 3 naar 4 zetels, procentueel gezien is dit een winst van 2,4% t.o.v. de raadsverkiezingen in 2010. (vrijdag  21 maart wordt de definitieve uitslag officieel door het hoofdstembureau vastgesteld).

Winst was er ook voor de T@B. Deze partij komt met 6 zetels in de nieuwe raad (nu 5). De CU won stemmen in absolute zin maar verloor qua percentage als gevolg van de hogere opkomst. Op basis van de voorlopige uitslag verliest de CU met een miniem stemmenverschil een zetel aan de T@B.

Stemmenverlies was er voor het CDA, de VVD en de PvdA. Het CDA gaat hierdoor van 2 naar 1 zetel, de VVD en de PvdA blijven respectievelijk op 1 en 2 zetels.

Alle kiezers die het vertrouwen aan de SGP gegeven hebben willen wij daarvoor hartelijk bedanken!

De SGP ziet de verkiezingsuitslag als een beroep op het verantwoordelijkheidsgevoel van de SGP om ook de komende jaren bij te dragen aan een Stabiel, Gedegen, Principieel beleid voor Hardinxveld-Giessendam. Hierbij weten wij ons afhankelijk van Gods hulp en zegen.

Uitslag Hardinxveld-Giessendam