29 maart 2022

Afscheid oude raad

Maandag 28 maart 2022 werd tijdens de ‘oude raad’ afscheid genomen van niet-terugkerende raadsleden. Tijdens deze bijeenkomst is oud-raadslid Jasper de Jong (die in maart 2021 is gestopt) toegesproken door burgemeester Dirk Heijkoop en fractievoorzitter Arjan Meerkerk. Verder is afscheid genomen van de raadsleden Benhard van Houwelingen (T@B), Robert Philippo (fractie Philippo/D66), Cor van Vliet (ChristenUnie), Peter aan de Wiel (ChristenUnie) en Timon van Zessen (CDA). Vermeldenswaard is dat raadslid Cor van Vliet een koninklijke onderscheiding kreeg uitgereikt vanwege zijn jarenlange inzet voor de gemeenschap van Hardinxveld-Giessendam.

U kunt hier de vergadering terugkijken

Raadslid Koen Schouten was tijdens de vergadering vanwege ziekte afwezig. Vanwege aanhoudende gezondheidsklachten (en op extern advies) heeft Koen helaas moeten besluiten dat hij zijn zetel op dit moment niet kan innemen. Ons medeleven gaat uit naar Koen en zijn vrouw Elianne in deze moeilijke periode en wij hopen dat dit besluit de noodzakelijke rust en afstand oplevert waardoor Koen herstelt en hopelijk op een later moment (in gunstig scenario bij afronding coalitieonderhandelingen) en anders op Gods tijd alsnog zijn zetel weer kan innemen. Dit betekent dat op woensdagavond 30 maart de eerstvolgende kandidaat op de kieslijst, Henri van Bennekom geïnstalleerd zal worden als raadslid namens de SGP.

Een foto impressie van deze afscheidsavond kunt u hier bekijken.